25 Mayıs 2008 Pazar

Üstad Necip Fazıl Kısakürek'i rahmetle anıyoruz.


''25 yıl sonra hala kitleleri etkiliyor.25 Mayıs 1983'te aramızdan ayrılan Şairler Sultanı, Üstad Necip Fazıl Kısakürek, tüm Türkiye'de ve dünyada etkinliklerle anılıyor.
Türk edebiyatının köşe taşı olarak kabul edilen şair ve düşünür Necip Fazıl Kısakürek vefatının 25'inci, doğumunun 104'üncü yıldönümünde düzenlenen çeşitli etkinliklerle anılıyor. 1904'te dünyaya gelen ünlü şair, düşünür ve yazar Necip Fazıl Kısakürek, 1983 yılında 79 yaşındayken yaşamını yitirmişti. Yazın hayatına aralarında Ağaç, Büyükdoğu, Borazan gibi dergiler, 67 kitap ve birçok ödül bırakan Kısakürek, hayatı, felsefesi ve eserleriyle bugün de milyonları etkilemeyi sürdürüyor. Bir dönem Türk gençliğinin 'Üstad'ı Necip Fazıl Kısakürek hakkındaki bazı görüşler şöyle: ''
* * *
Yıllar önce Sirkeci, bab-ı ali, derken kendimi ''Büyük Doğu'' yayınevinde buldum. Üstad ''öteye'' geçeli birkaç yıl olmuştu. Kitap fiyatları neden diğer yayınevlerine göre pahalı derken, içerideki aralık kapıdan bir beyefendi sesime çıktı. Çay ikram etmek istediğini, konuşmaları duyduğunu ve ses rengimin ve türkçemin dikkatini çektiği şeklinde iltifat etti.''Beni tanıyor musunuz, ben kim olabilirim '' dediğinde, ''kesin Üstadın akrabası derken, mahdumu (oğlusunuz)'' dedim.Oğlu Mehmed Kısakürek idi.Gülüştük, hemen Üstadın Zindandan Mehmet'e şiirine atıfta bulunarak sordu: Ötelerden Mehmed'e bir şey var mı (zindandan vardı)? ''Olmaz mı dedi. Belli aralıklarla babamı rüyamda görürüm, yanlış bir iş yapsam, mutlaka ikaz eder.'' Sonra ne babasının ne kendisinin ticaretten anlamadıklarını, vasiyet gereği yayınevini zor şartlarda sürdürdüklerini; bu sebeple de kitap fiyatlarının biraz yüksek olduğunu izah ettiler.

* * *

Daha önce burada bahsetmiştim.Rahmete vesile olsun, tekrarlıyayım çok kısa.Kardeşimle (Hz.Eba )Eyüp Sultan'ı (ra) ziyaretten sonra Üstadı da ziyaret etmiştik. Ben seslendim:'' Üstadım, Allah sana müsaade ederse rüyama gel'' 3. gece O'nun imamlığında cemaat olmuştuk.Allah (c.c) rahmet eylesin. ''İyi insanlar iyi atlara binip gittiler'' Bizde arkalarında böyle garip,''üç ayakla seken topal köpek'' gibi kalakaldık. Yeni nesle Üstadı okumalarını tavsiye ederim. Gaslindeki prof. onu yıkarlarken gözlerinden yaş aktığın, Üstadın ağladığını anlatmış ve sonra bu konuda müjde hadisi nakletmişti.(Artık isimleri, kaynakları aklımda tutamıyorum.Erken yaşlanıp, bunalım ve bunu kabul etmek yaş ne olursa olsun yaşlanmaktır.)''Öldükten sonra ağlayanı görürseniz, onu cennetle müjdeleyiniz'' mealindeydi. O kitabım Türkiye'de olduğu için bu kadarını nakletmiş olayım.Bizim üstadı sevgi, saygı ve rahmetle anmamız fatihasız olmaz değil mi?