3 Mayıs 2008 Cumartesi

Ben O'nu seviyorum


Allah Teala, O'na çok daha fazla ilim versin, içinden çıkılmaz konularda, her zaman kolayca bir çıkış yolu versin. Ömrüne, kalbine, fehmine, idrakine, diline, ilmine, zahirine ve batınına, letaiflerine bereketler ihsan eylesin. O'nun gibi ehl-i sünnet ve'l cemaat kurtuluş fırkası çatısı içinde, ilmi emanete hassas, nakilci alimlerin ve o alimleri anlayanların sayısını arttırsın. Anladıklarımızla yaşamayı da nasip eylesin.Amin.
Elbette birileri Tarkan'a, bilmem Müslüm'e hayran, çırpınır, konserlerinde bayılırlar..Ben de O'nun gibi alimler için, Allah'ım benim gibi işe yaramazın ömründen al, onlara ekle diyorum. (İnşallah kendisiyle, herhangi bir yazar konusunda fikri ayrılık yaşamam)
Muhrerem Dr. Ebubekir Sifil hocamızdan bahsediyorum.
Bugünkü yazısını az önce okudum. ''Meal okuyarak dini anlamak'' isimli makalesiyle kendisine sevgim daha da arttı ve benzer şeyleri yıllar önce söylemiş olmanın fikri referansı gibi içime huzur doldu. Hatırımda kaldığına göre 2.meşrutiyete kadar meal yok ama illa tefsir vardı. Bazen meal insanı küfre bile götürebilir. Ayetleri okuyan, aklınca anlam verir ve maazallah cumburlop!
Hocamızın :''Şu sorunun cevabı önemli: “Meal niçin okunmalıdır?”
Buna “Allah Teala’nın bizden ne istediğini öğrenmek için” tarzındaki bildik cevapla mukabele etmenin, ayrı bir soruyu icbar etmekten başka bir faydası yok: Meal okuyarak öğrendiğimiz gerçekten de Allah Teala’nın muradı mıdır? Ya da Allah Teala’nın muradını öğrenmenin doğru yöntemi meal okumak mıdır?''
önemli tespit/sorusu ve bu çok önemli makalesinin tamamını buradan okuyun derim.