25 Mayıs 2008 Pazar

Mehmed Furkan'la sohbet ( 3 )

CC:Aslında önceki sohbet ve yorum kısmında yazdıklarımızdan sonra bu yazı bana çok gerekli gibi gelmedi ama söz verdiğim için kısacık işaret edelim.

MF:Soru 3:tabii ki herkesin kendini ictihad yapacak mertebede görmesi büyük bir yanlış ancak herkes ictihad yapsın diyenler kimlerdir, ben pek bilmiyorum isim olarak, biraz açık ve dipnotlu isimler verebilir misiniz? örneğin mezheplere art niyetli olarak karşı olan bir insan bu iddiada bulundu diye, tüm mezhep üstü birliği savunanları bu yanlışla itham edebilir misiniz?

-İctihad konusunda inşaallah yakında Fethullah Gülen ismi etrafında Bediüzzaman Hz.den nakilleri okursunuz, burada tekrar olmasın.Herkes içtihad yapsın diyenlerin bir kısmı bu blogda isim isim liste halinde zikredildi.Oradan bakabilirisiniz.Mezheplerin birleştirilmesini savunanların niyeti değil, hedefledikleri bizi ilgilendirir.Mezhep üstü birliğin adı mezhepsizliktir.Mezhepsizlik de, dinsizliğe köprüdür buyurulmuştur.

MF:soru 4:taklit aleyhtarlığından bahsetmişsiniz, eğer taklit aleyhtarlığı, yapılan hareketlerin daha iyi anlaşılıp, taklitten üst seviyede, bir anlama faaliyetine dönüşmesine vesile oluyorsa hala taklidi savunmanın ne anlamı olabilir?

CC:Nerede günümüzde o seviyede biri? Bediüzzaman hz. "… selefin içtihadât-ı sâfiyâne ve hâlisânesiyle, bütün zamanların hâcâtına dar gelmeyen efkârları olduğu halde, onları bırakıp, heveskârâne yeni içtihadlar yapmak, bid'akârâne bir hıyanettir" buyuruyor ve "… şu zamanın nazarı, ruh-u şeriattan yabanîdir. Öyleyse şeriat namına içtihad edemez" önemli tespitini yapıyor.Mehmed'im bu soru şeklindeki fikirlerini son derece tehlikeli bulduğumu belirtmeliyim. Okuduğun kitap ve arkadaş çevreni gözden geçirmeni salık veririm.

.........

MF:Şimdilik sorularımın bir kısmını yazabildim, amacım sizin görüşlerinizi, sırf sizin olduğu için eleştirmek değil, (benim görüşlerim olamaz,ben doğru kaynaktan nakil yapabilirsem ne ala. CC) yazdıklarınızından anlaşılıyor ki İslam'ı olması gereken gibi yaşamak istiyorsunuz, ancak ya bu yöntem, yani sürekli birilerini suculukla buculukla suclamak ve bu suclamaları bazen iftira düzeyine ulastırmak size ne kazandırır,

CC:Sanırsınki ben 24 saat birilerini suçlayarak yaşıyorum. Oysa bu blogdaki referenslarım yıllar önce bir kitap gibi yazdığım notlar ve Ebubekir Sifil, M.Şevlet Eygi, zehirli org gibi kaynaklar..İFTİRA derken bana bühtanda bulunduğunuz için ispatlamanız gerekirdi. Asıl bu ağır bir itham olmadı mı Mehmed? Ama bu isimleri tespit ve teşhir ne kazandırır diyorsun ya, derim ki; önce beni doğru iman/itikat konusunda uyanık kılar, sonra uyarabildiğim kadar Müslümana sebep eyler, dinsilik köprüsü üzerinde durup ellerimi açmak ve temiz gençlere zehiri yaldızla sunanları anlatarak, bu zamanın en büyük ibadeti olan, ilim öğrenme ve teşvikten sevap alırım ve ''ORTALIK KARIŞIP, YALANLAR YAYILIP, DİNDEN OLMAYAN ŞEYLER ORTAYA ÇIKINCA, ADETLERE KARIŞTIRILINCA VE ESHABIMA DİL UZATILINCA, DOĞRUYU BİLENLER HERKESE BİLDİRSİN. ALLAH-U TEALA'NIN, MELEKLERİN VE BÜTÜN İNSANLARIN LANETİ, DOĞRUYU BİLİP DE, GÜCÜ YETTİĞİ HALDE BİLDİRMEYENLERE OLSUN.ALLAH-Ü TEALA BÖYLE ALİMLERİN FARZLARINI VE DİĞER İBADETLERİNİ KABUL ETMEZ." (Bu hadis-i şerifi, İmam-ı Rabbani kuddise sirruh efendimiz Mektubat'ının c.I, 251. mektubunda bildirmiştir.) Bundan da nasiptar olmaya çalışırım.Saniyen Allah için seven ve Allah için öfkelenenlerin şiarına uymuş olurum.Bid'atçıya su bile verilemez, yüzüne bakmak, insanın nurunu alır, ifadesinde bulan ikaza uymuş olurum..Gerekçeleri sürüdürmek mümkün ama uzun yazıdan şikayetçi olan okurlar var.

MF: tabii ki yanlış yapanlar eleştirilir ancak tepkisel olmak ilmi gelişim için her zaman faydalı değildir gorusundeyim... yani bu mezhepsizler, sucular bucular olmasaydı acaba bu kadar insan işsiz kalır mıydı diye düşünmeden edemiyor insan, bizim için Allah'ın hatırı, herkesten üstündür, sizin için de oyle o halde "eleştiri ahlakı"na uygun olarak birilerini, birbirlerimiz eleştirelim ancak bu eleştiriler karşı tarafı itecek şekilde kaba ve hakaret vari olmasın...

CC:Yukarıda iftira dediniz, en büyük iftirayı reformcu taifesi ehl-i sünnete yapageldiler.Sahabe için ileri geri konuştular ve Allahresulünün sallallahu aleyhi vesselem) muazzez damadı Hz.Osman (ra) için neler demediler.Kimler demeyin bu blogu iyi takip edin, ne dediysek bulacaksınız.Sanırım eleştiri ahlakı dediğiniz şey, ispatsız bana İftiracı/müfteri demekten geçmiyor!?

Not: Biliyorum genç kardeşim, hemen uzun bir cevap yazacaksın ama, gördüğün gibi seviye kaybı başladı.Bundan sonra mecbur kalmadıkça, sohbetimizi ana sayfaya taşımayacağım, gerekirse yorumlar içinde cevaplayacağım inşallah.