6 Ocak 2010 Çarşamba

Avatar filmi !

Bu başlığı gören okurlar hayret edeceklerdir. Ben de Ahmet Taşgetiren köşesine bu ismi verince-yazının başlığına değil de- içeriği okuyunca hayret etmiştim..

O, ''Avatar- Ebabil kuşları'' başlığını vermişti yazısına ve sonra da filmin neredeyse tamamını anlatmıştı..

Bu makale bana, tanıdığım bir hocanın : ''Türkiye'de bilim adamı yerine film adamı yetişiyor'' sözlerini hatırlattı.

Muhterem Taşgetiren hoca, inşallah Yahşi Batı filmini de izleyip, köşesine taşıma basitliğine İslami ögeleri ön plana çıkararak düşmez!

Zira Avatar'ı öyle bir övmüş ki, ''Ve Avatar, Kur'an'da geçen kıssaların manevi muhtevasının, çağımız insanına, olağanüstü güzellikte taşınabileceğini örnekleyen muhteşem bir sinema eseri.'' diyecek kadar ilgisiz filme insanları kanalize etmiş!

Anadan üryan kuyruklu (darwinist alt yapılı) mahlukların arz-ı endam ettikleri, putperest filmi - pahalı (300 milyon dolar diyorlar, bana ne) ve görsel efektlerle donanmış-Kur'an kıssalarının manevi hazzı ile özdeşleştirmek için insanın ''maneviyat'' kavramını nasıl tanımladığı da merak konusu olur.

Geçenlerde Burç fm.'de Hayrettin Karaman'ın 50. fecaat yılı kutlamalarında, Bağlarbaşı'ndaki merkezde ''yüzüne karşı övenlerden'' biri de Ahmet Taşgetiren hoca idi!

Demek ki, neymiş Avatar ve Karaman'ı öven Ahmet Bey hocanın övdüklerine ihtiyatla yaklaşmak gerekirmiş!

İlle filmde hoş bir kara aranacaksa, hoca yeşil alanda bitkilerin gece ışıklar saçmasını ''cennet özlemi ile kavrulan ruhlarımıza su serpintisi '' gibi algılayabilirdi. Bunun dışında Ahmet Taşgetiren hoca yüzünden 2.5 saatim heba oldu (para vermeden ve sinemaya gitmeden izledim) ve köşesini okuyup yorum bırakan bir okuru gibi, ''bugün yarın giderim diyordum, filme gitmek farz oldu'' diyerek akın ederek ''maddi'' katkıda bulunanların bir kısmına Taşgetiren sebep olacaktır!

Filmi, Fil suresi ile kıyaslamasaydı, belki bu yazıyı yazmayacaktım. Kur'an kıssaları ve o kıssalardaki lezzet ve ibretle uzaktan yakından alakası olmayan bu filmi, Kehf suresi dirilişine de benzetmek hepten absürd olur! Hoca manevi bir lezzet arayışında ama nerede..? Keşke bu talihsiz yazıyı, yazarlık kariyerine geçirmeseydi. Keşke Karaman'ı yüzüne karşı övmezden önce birazcık Rıhle, Gureba ve Ebubekir Sifil com'dan okusaydı.